دسته بندی ها

فقط کالاهای موجود
   

خرید نهال انار، فروش نهال انار، قیمت نهال انار در نهالیاب

خرید نهال انار، فروش نهال انار، قیمت نهال انار در نهالیاب

در میان باغ‌داران، درخت انار از محبوبیت خاصی برخوردار است. دلیل این محبوبیت این است که این درخت در شرایط سخت مقاومت بیش‌تری دارد و بار خوبی هم به باغ‌دار تحویل می‌دهد. خرید نهال انار یکی از کارهای پرچالش است و باید از یک فروشگاه امن تهیه شود. در ادامه به نکاتی در مورد خرید نهال انار می‌پردازیم و سپس قیمت نهال انار و شرایط مناسب برای این درخت را بررسی می‌کنیم.

نهال درخت انار در نهالیاب

کاشت درخت انار؛ مراحل و نکاتی که باید بدانید

امروز کاشت درخت انار در آسیای مرکزی، مناطق مدیترانه‌ای، آسیای جنوب شرقی و شمالی گزارش شده است. باتوجه‌به نیازهای رشدی خاص، اگر درخت انار در عرض جغرافیایی ۲۰ تا ۴۸ درجه شمالی و طول جغرافیایی مشخصی قرار داشته باشد، رشد و نمو و تولید میوه بهتری خواهد داشت. انار یکی از میوه‌های مهم نزد مردم آسیای غربی و نواحی شرقی مدیترانه تلقی می‌شود.

باتوجه‌به اطلاع افراد از خواص خوراکی و صنعتی انار، این نهال همواره موردتوجه و کشت و کار قرار داشته است. درخت انار باتوجه‌به حرارتی که برای رشد نیاز دارد، جزء گیاهان نیمه‌گرمسیری طبقه‌بندی‌شده است؛ هرچند سازگاری خوبی هم در نواحی گرمسیری و معتدله از خود نشان می‌دهد.

اگر میوه‌های درخت انار باغ شما هم دچار ترک می‌شوند، این نوشته را ببینید: علت ترکیدن میوه انار

شرایط رشد درخت انار

انار در این مناطق بهتر رشد می‌کند:

  • آب‌وهوا و اقلیم نیمه‌خشک با زمستان‌های معتدل
  • حداقل بارندگی ۳۰۰ میلیمتر
  • حداقل درجه حرارت چهار و نیم درجه سانتیگراد
  • دارای خاک قهوه‌ای

اگر نمی‌دانید چه‌طور باید یک باغ انار را ایجاد کنید، این نوشته را از دست ندهید: نحوه احداث باغ انار

نیازهای آبی نهال انار

در اقلیم‌های بیابانی خشک، نیمه‌خشک، نیمه‌مرطوب و نیمه‌مرطوب -سرد مناطق غربی و مرکزی کشور که دارای انواع خاک‌های متفاوت است، به صورت درخت و درختچه تا حدود ۳۰۰ گونه انار کشت می‌گردد. در نهایت رشد نهال انار در مناطق بسیار گرم که بارندگی تنها در زمستان صورت می‌گیرد و دارای تابستان‌های خشک است به طور طبیعی دیده می‌شود.

درباره آبیاری درخت انار بیشتر بدانید: نیاز آبی درخت انار

انتخاب زمین مناسب برای درخت انار

درخت انار برخلاف سازگاری بسیار زیادی دارد؛ اما در برابر خاک‌های که دارای زهکشی ضعیفی باشند، حساس است. عملکرد باغداران پیشرو و نمونه ایران در سال‌های اخیر به بیش از ۱۰۰ تن در هکتار رسیده است. قبل از خرید نهال انار باید به شرایط آب‌وهوایی شهر خود توجه کنید.

اگر نمی‌دانید باغ شما برای کاشت انار مناسب است یا نه این نوشته را از دست ندهید: انتخاب زمین مناسب برای درخت انار

گزارشی از کشت و کار انار در جهان

درخت انار در کشورهای ایران، افغانستان، عراق، سوریه، هندوستان، چین، روسیه، ترکیه ایتالیا، اسپانیا، یوگسلاوی، قبرس، مراکش، آمریکای شمالی، ژاپن و چندین کشور دیگر کشت می‌شود. در میان این کشورها ایران، اسپانیا، ترکیه و آمریکا سهم عمده‌ای از تولید انار را در جهان برعهده دارند. قیمت نهال انار و میوه تولید شده در هرکدام از این کشورها متفاوت است.

در هر یک از این کشورها تغذیه درخت انار بسته به شرایط، متفاوت است. در نوشته‌ای دیگر کود مخصوص انار را برای شما توضیح داده‌ایم: نیاز تغذیه درخت انار

کاشت انار در ایران

درخت انار به صورت بومی و وحشی تقریباً در اکثر مناطق کشور دیده و از مدت‌ها قبل در ایران به صورت اهلی درآمده و کشت می‌شود. پراکنش این گیاه در کشور ما باتوجه‌به سازگاری آن به اقلیم‌های آب‌وهوای مناسب کاشت انار در سراسر کشور گزارش شده است.

در بعضی از شهرستان‌ها محل کشت و کار انار، باغات به صورت پراکنده مخلوط با سایر درختان یا تک‌درخت هستند. تولید آنها اغلب برای مصارف محلی و در داخل استان است.

فروش انار در اصفهان بسیار رایج، تولید محصول آن اقتصادی و بیشترین سطح زیر کشت انار استان را دارا است و تولید این‌گونه باغات برای مصارف تازه‌خوری صادرات و صنایع فراوری است.

مهم‌ترین شهرستان‌هایی که انار کشت می‌کنند عبارت‌اند از کاشان، اردستان، نطنز، شهرضا، اصفهان، نایین، پاکدشت، فیروزکوه، دماوند، سرایان، فردوس مه ولات، گناباد، بردسکن، سبزوار، کاشمر، خلیل‌آباد، ایذه، مسجدسلیمان، باغ ملک، اندیمشک، طارم، گرمسار، سمنان، سراوان، خاش، نی رز، شیراز، ارسنجان، کازرون، جهرم، مرودشت، فیروزآباد، استهبان، قم، کرمان، بافت، راور، سیرجان، پاوه، رودبار، کوهدشت، بهشهر، ساوه میبد، تفت، یزد، اردکان، صدوق، مهریز و ابرکوه.

خرید نهال انار از نهالیاب

بهترین ارقام موجود انار در استان‌های عمده انار خیز کشور

مهم‌ترین ارقام تجاری که بیش از ۹۵ درصد صادرات را شامل می‌شود عبارت‌اند از ملس ساوه، کپ فردوس، رباب نی رز، نادری بادرود، ملس یزدی، قجاق قم، اردستانی مه ولات و بجستانی. مهم‌ترین خصوصیات این ارقام عبارت است از پوست قرمز و نسبتاً کلفت، دانه قرمز و مزه ملس تا شیرین. در ادامه می‌توانید این اطلاعات را به طور کامل مشاهده کنید.

  • اصفهان: نادری، راوندی، ملس یزدی، شیرین شهسوار، آمنه خاتونی، زاغ، شیرین
  • تهران: گلو باریک، ملس، قجاق، تقلید، قیاسی، شیرین، یزدی، عروسک
  • خراسان جنوبی: شیشه کپ
  • خراسان رضوی: شیشه کپ، خزر، اردستانی، قند (مشکی)، ملس، لیلی
  • خوزستان: قرمز دو مزه، ملس دانه سیاه، سینه پهن، شیرین پوست‌نازک
  • زنجان: دوستی، شاهور، پوست کدوئی، ملس قرمز، میخوش، سیاه
  • سمنان: گلو باریک، سرخک، شهوار، یزدی، اردستانی، ملس، قرنچوک
  • سیستان و بلوچستان: میخوش، گلابی، بزمانی، کله گاوی، بی هسته، سنگانی، ساوه ای، لادیز
  • فارس: رباب، بریت، فاروق، اتابکی، کدرو (زرده انار)، قجاق، ملس (میخوش) سیاه، شیرین شهسوار، رش سبز، حسین آقایی، قلاتون، رمی، ابر، عروس
  • قزوین: شاه بار، ملس، قره گوز، سنگانی
  • قم: قجاق، شاه پسند (دختر حمومی)
  • کرمان: دانه قرمز راور، کیوانی، شاهی، سیاه ملس، شیرین عقدائی
  • کرمانشاه: بریت سفید، ملس سوری، قمی، دانه قرمز، شیرین انار، ساوه
  • مازندران: کلباد (کابدار)، شکر، ملس، لمسری (ترش که همان انار جنگلی است)
  • مرکزی: ملس (معمولی، تبریزی و یوسف خانی)، آقامحمدعلی، آلک (شیرین و ترش) سیاه
  • یزد: ملس، میخوش، شیرین شهوار، زاغ، گل، ملس دانه سیاه، طوق گردن، گرچ سوسکی

اگر می‌خواهید بدانید کدام یک از این ارقام نسبت به بیماری مقاوم هستند، این نوشته را ببینید: بیماری‌های درخت انار

عمر درخت انار:

درخت انار از سن ۵ سالگی شروع به باردهی اقتصادی می‌کند و این روند تقریباً تا ۷۰ سالگی ادامه می‌یابد. ولی در برخی از منابع عمر این درخت را تا ۲۰۰ سال هم ذکر کردند. به‌طورکلی نهال‌هایی که از انارهای ترش به عمل می‌آیند، در برابر تغییرات عوامل جوی و شرایط محیطی مقاوم‌تر از نهال‌هایی هستند که از ارقام شیرین به عمل می‌آیند. خرید نهال انار را باید از یک فروشگاه معتبر انجام بدهید تا نهال باکیفیتی داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین عواملی که به رشد خوب درخت انار کمک می‌کند، هرس درست و اصولی درخت انار است. برای اطلاعات بیشتر این نوشته را از دست ندهید: روش هرس درخت انار

شاخص‌های کیفیت محصول انار جهت صادرات:

خرید نهال انار از نهالیاب 2

 1- وضعیت ظاهری شامل اندازه، رنگ، شکل و مواردی این‌چنین که احتمالاً مهمترین عامل تعیین‌کننده کیفیت و قیمت انار در بازار هستند.

2- بدون بیماری و آفت بودن میوه انار

3- بافت و مزه انار

4- طعم شامل چهار مزه اصلی شیرین، شور، ترش، تلخ

 5- ارزش غذایی

پیش از کاشت و رسیدگی به درخت انار این نوشته را از دست ندهید: آفات درخت انار

همچنین به هنگام خرید نهال انار آن یا صادرکردن میوه آن بهتر است قبل از این کار با یک فرد باتجربه مشورت کنید تا کار شما به بهترین نحو انجام شود.

ارزش غذایی انار:

ارزش انرژی‌زایی میوه انار ۶۵ درصد است. آب انار به‌سادگی هضم می‌شود و شامل ۱۵ درصد مواد قندی و منبعی سرشار از سدیم است. همچنین شامل مقدار زیادی ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین، ویتامین سی، کلسیم و فسفر است. پروتئین و چربی انار بسیار اندک است. اسیدیته در انارهای ترش ۳.۶ درصد، در انارهای شیرین نیم درصد و در انارهای وحشی ۳.۸ درصد می‌رسد.

خواص انار:

انار، منبعی غنی از اسیدفولیک و آنتی‌اکسیدان است. همچنین سرشار از آنتوسیانین‌ها است. خاصیت آنتی‌اکسیدانی انار در ارتباط با ترکیبات فنولیک است که آنتوسیانین‌ها در این دسته قرار می‌گیرند. آنتی‌اکسیدان از طرق مهار چرخه سلول تومور و مهار تکثیر سلول‌ها از رشد سلول‌ها سرطانی جلوگیری می‌کند.

طبق تحقیقات سازمان کشاورزی ایالات متحده آمریکا انار منبع خوبی از پتاسیم و ویتامین c است. پژوهشگران آکادمی علوم آمریکا دریافتند که مصرف آب انار از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.

 دکتر احسان مختار استاد سرطان‌شناسی دانشگاه ویسکانسین می‌گوید که با کشف جدید راه دستیابی به خواص ضدسرطانی و نحوه معالجه سرطان با آب انار هموارتر شده است. متخصصان تغذیه مصرف آب انار را صبح و پیش از صبحانه توصیه می‌کنند. انار سرشار از ویتامین‌های A،B،C،E و قند تانون و یک ماده مفید دیگر به نام کره ماناتین است.

انار دارای آهن و ویتامین‌های لازم خون‌سازی از انار خواص درمانی خاصی دارد. آب انار با شکر و نشاسته برای درد سینه و سرفه توصیه می‌شود. انار میوه‌ای سرد است؛ بنابراین اشخاصی که سردمزاج هستند پس از خوردن آن مقداری آب با نبات باید بخورند.

 

خرید آنلاین نهال درخت انار از نهالیاب( فروش آنلاین نهال درخت انار از نهالیاب )

در این صفحه از وبسایت که در حال مشاهده کردن آن هستید فرصت دارید تا انواع و ارقام مختلف نهال درخت انار را مشاهده کنید بیشترین ارزش این تجربه در این است که شما قادر خواهید بود قیمت خرید نهال درخت انار را از تولید کنندگان متعدد( که دارای برچسب و مورد تایید نهالیاب باشد) مقایسه کرده و بهترین انتخاب قیمت و خرید را برای خود انجام دهید. با استفاده از این صفحه به شما این امکان داده می شود تا در دنیای متنوع جستجو کنید و با دقت به جزئیات و قیمت هر نهال درخت انار نگاه کنید. شما میتوانید از اطلاعات قیمتی که از تولید کنندگان مختلف به دست میآورید بهترین تصمیم، جهت خرید را برای خودتان بگیرید.

قیمت نهال درخت انار

قیمت تولید نهال درخت به چند عامل اصلی بستگی دارد. اولین عامل، نوع درخت است. قیمت برای انواع مختلف درخت متفاوت است. مثلا نهال درخت سرو از نهال انار گران‌تر است. عامل دوم سن نهال است. هرچه نهال بزرگ‌تر و بالغ‌تر باشد قیمتش فروش آن بیشتر است. سومین عامل فصل تولید است. در فصولی مثل اواخر زمستان و اوایل بهار که تقاضا بالاست، قیمت فروش بیشتر است. چهارمین عامل کیفیت نهال است. نهال‌هایی که سالم‌تر و قوی‌تر هستند ارزش بیشتری دارند. پنجمین عامل هزینه‌های تولید است که شامل روش تولید(پایه رویشی یا بذری)، مواد و وسایل مورد نیاز، زمین، کارگران و غیره می‌شود. ششمین عامل محل تولید است که قیمت فروش در مناطق شهری بیشتر است. هفتمین و آخرین عامل تقاضاست. هرچه تقاضا بیشتر باشد قیمت فروش نهال هم بالا می‌رود. در نهایت ترکیب این هفت عامل است که مشخص می‌کند قیمت فروش تولید هر نهال درخت چقدر خواهد بود.

در پایان امیدواریم که اطلاعات داده شده در این مقاله برای شما مفید واقع گردد. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. و در صورت نیاز داشتن به مشاوره و راهنمایی، مشاوران نهالیاب پاسخگو شما خواهند بود.

 

دراین نوشته به تمام سوالات شما درباره درخت انار  پاسخ می‌‌گوییم: سوالات متداول درخت انار

 خوی، مازندران، گیلان، ساری، گرگان، رشت، شیراز، خوزستان، قم، شهرکرد، کاشان، خرمشهر، آبادان و غیره را دارد. 

خرید نهال انار باکیفیت را از کجا انجام بدهیم؟
فروشگاه نهالیاب، فروشگاه تخصصی انواع نهال، خاک و مواردی این‌چنین برای باغبانی و باغداری است که می‌توانید از این سایت سفارش خود را ثبت کنید.
آیا می‌توان نهال را به کشورهای دیگر صادر کرد؟
بله می‌توان. اما قبل از انجام این کار بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.
تعداد بازدید: 261