دسته بندی ها

فقط کالاهای موجود
   

گاوی

گاوی

کود گاوی

سیستم گوارشی گاو کارآمدتر بوده و علف‌هایی که تغذیه می‌کند را بخوبی هضم می‌کند، این کار باعث می‌شود فضولات و کود آن بذر علف هرز کمتری داشته باشد. از آنجایی که حجم زیاد آن را کاه و کلش تشکیل می‌دهد برای تجزیه و آزاد شدن عناصر غذایی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. محتوای عناصر غذایی کودهای گاوی کمتر از کودهای گوسفندی، مرغی و اسبی است.

از چه کود حیوانی استفاده کنیم؟ کود مرغی؟ کود گاوی؟ کود گوسفندی؟ یا کود  اسبی؟! | گل من و تو

کود گاوی بسیار مقرون به صرفه است و یک ترکیب عالی چند کاره است که می توان از آن برای رشد تمام گیاهان از جمله گیاهان بومی استفاده کرد.از آنجا که گاوها علف می خورند  کود آنها برای افزودن ساختار و افزایش هوادهی در خاک مناسب است. کرمهای خاکی نیز در خاک حاوی کود گاوی بیشتر هستند.

مقدار آب این کود بیشتر از کود اسبی می باشد(80 درصد رطوبت) و به دلیل وجود بستری از کاه، به کندی تجزیه شده و حرارت آن بالا نرفته که به آن کود سرد گفته می شود. گاو به میزان زیادی علف خورده که آنها را به خوبی می جود و خرد می کند. سیستم گوارش گاو کارایی بیشتر در هضم غذا دارد و بدین معنی که بذر علف کمتری در کود گاوی وجود دارد. آزاد سازی عناصر غذایی به میزان 50 درصد در کود گاوی، امکان دارد بیشتر از 18 هفته  طول بکشد.

تعداد بازدید: 64