دسته بندی ها

فقط کالاهای موجود
   

انگور

انگور

نحوه کاشت نهال انگور یا مو چگونه است؟

کاشت نهال انگور یا مو اگر به صورت اصولی انجام شود باردهی و کیفیت محصول دهی درخت افزایش چشمگیری میابد. همچنین احتمال گیرایی نهال نیز تا 70 درصد افزایش یافته و درختان با ورود به سال جدید رشد خود را آغاز میکنند. در این مطلب قصد داریم تا مهم ترین نکات لازم درباره کاشت نهال انگور یا مو را با یکدیگر بررسی نماییم.

 

 

نحوه کاشت نهال انگور

درختان مو یکی از ارقام پربازده و سودآور در باغ به حساب میایند. این درختان به علت شکل خاص رشدشان باید به صورت اصولی کاشته شوند. تا بتوانند بهترین گیرایی و عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. در این بخش قصد داریم تا نکات مربوط به کاشت انگور را بیان کنیم.

بهترین زمان کاشت نهال انگور 

بهترین زمان کاشت نهال انگور یا مو در اسفند ماه و یا اوایل فصل بهار است. برای افزایش گیرایی نهال باید آنرا در بهترین زمان کاشت نهال انگور یعنی در زمانی که در باغ سرمای شدید و یخبندان وجود ندارد، در خاک بکارید.

فاصله کاشت نهال انگور

با توجه به اندازه و نحوه رشد درختان مو و همچنین نقشه باغتان فاصله کاشت نهال انگور در فاصله 2 تا 3 متر و یا 2 در 2 متر مربع در باغ بکارید.

گودال نهال مو

باغداران حرفه ای عرض و عمق گودال را 30 تا 50 سانتیمتر در نظر میگیرند. اندازه این گودال ها اغلب به صورت 40 در 50 سانتیمتر است.

عملیات پرالیناژ یا ضدعفونی

برای افزایش گیرایی نهال میتوانید از اسید هیومیک در هنگام کاشت استفاده نمایید. برای ضدعفونی نیز باید یک محلول مخصوص به نام پرالیناژ بسازید.

نحوه ساخت این محلول: 50 لیتر آب به همراه 2 ونیم کیلوگرم کود دامی الک شده است. به این ترکیب 75 گرم قارچ کش کاپتان و 5 کیلوگرم خاک رس الک شده اضافه کنید. پس از اضافه نمودن موارد اشاره شد؛ ریشه نهال را تا قسمت طوقه به آن آغشته سازید.

 

 

آبیاری نهال انگور

در ابتدا باید توجه داشته باشید که انگور را می‌خواهید به صورت دیم بکارید یا آبی. هرچند که متاسفانه به دلیل بارندگی کم، محصولات دیمی نیز نیاز به آبیاری دارند. به صورت کلی چون انگور بیشتر در مناطق نیمه گرمسیری کاشته می‌شود؛ در فصل بهار دو بار در هفته و در فصل تابستان ۳ بار در هفته نیاز به آبیاری دارد.

کوددهی نهال انگور

به هیچ عنوان کوددهی نهال انگور به ویژه کوددامی برای درختان مو در زمان کاشت توصیه نمیشود. در این زمان تنها افزودن اسید هیومیک میتواند به افزایش گیرایی درخت کمک کند. برای آگاهی از کودهای شیمیایی و آلی مورد نیاز درختان باغتان باید یک آزمایش خاک از بخش های مختلف خاک گرفته و براساس آن کودهای مورد نیاز را در زمان اصلاح خاک به آن بیافزایید.

خاک مناسب کاشت نهال انگور 

انگور در بیشتر خاک‌ها رشد می‌کند اما مناسب‌ترین خاک برای کاشت و پرورش درخت انگور، خاک سبک است. خاک ماسه رسی مناسب ترین نوع خاک برای کاشت نهال انگور است. خاک‌های اسیدی که نمک زیاد دارند اصلاً مناسب کاشت نهال انگور نیستند.

روش های تکثیر درخت انگور (پرورش نهال انگور)

روش های مختلفی برای تکثیر و ازدیاد درخت انگور وجود دارد.

  1. قلمه زدن: مرسوم ترین روش جهت پرورش یک نهال انگور، روش قلمه زنی می باشد. در این شیوه معمولا ابتدا قلمه ها را در خزانه اول می کارند. پس از پایان یافتن اولین سال رشد، آن را به خزانه دوم منتقل می کنند و در سال دوم که نهال های انگور مقاومت لازم جهت انتقال به زمین اصلی را پیدا کردند آنها را به مزرعه منتقل می کنند. لازم به ذکر است چنانچه نهال ها در خزانه اول رشد کافی را داشته و شاخ و برگ های زیادی را تولید کردند از خزانه اول مستقیما به زمین اصلی منتقل می شوند. اگر یکی از دوستان یا آشنایان شما درخت مویی دارد که تمایل دارید همان نوع از انگور را در باغچه یا مزرعه خود پرورش دهید می توانید از این شیوه استفاده نمایید.
  2. کاشت بذر: در این روش باید ابتدا بذر انگور را از قسمت گوشتی آن جدا کنید. بذرها را در محفظه دربسته و درون مقداری خاک سبک کاشته و در آن را ببندید. بعد از حدود دو هفته شاهد جوانه زدن دانه ها خواهید شد. حال زمان آن فرا رسیده است که جوانه ها را به سینی نشا منتقل کنید تا ریشه دار شوند. شرایط لازم جهت رشد را فراهم کنید تا گیاه شما رشد کند. این روش بسیار زمان بر است و از این رو جهت پرورش نهال انگور به کار نمی رود.

 

 

کاشت نهال در باغچه یا مزرعه

پس از آنکه نهال انگور هایی که پرورش داده اید آماده انتقال به زمین اصلی شدند باید اقدام به نهال کاری کنید. می توانید نهال انگور را از گلخانه نیز خریداری نمایید. اما از آنجا که انگور گونه های بسیار مختلفی دارد مطمئن شوید که نهال مورد نظر خود را تهیه کرده باشید. نهال ها باید ریشه دار و مرغوب باشند. بهترین زمان برای کاشت نهال در مناطق معتدله، فصل بهار و آغاز فصل تابستان است. قبل از آنکه نهال ها را از خزانه خارج کنید بستر کشت را فراهم نمایید. نهال را به مدت ۲۴ ساعت در آب قرار دهید. گودال هایی با عمق مناسب ایجاد کرده و نهال را در داخل گودال بکارید. خاک اطراف آن را به خوبی فشار داده و آب کافی به آن بدهید.

هرس کردن نهال انگور چگونه انجام می شود؟

هرس کردن درخت انگور یکی از اقدامات بسیار مهم در افزایش میزان بهره وری و رشد و نمو گیاه خواهد بود. بدون هرس کردن نهال های انگور میزان محصول کاهش یافته و درخت قدرت خود را از دست می دهد. نکته مهم اینکه در سال اول نهال ها را هرس نمی کنند. در این سال به دلیل تازه بوده نهال ها امکان رشد و نمو را به گیاه می دهند. از سال دوم به بعد شاخ و برگهای خشک شده، شاخه های نازک تازه و در کنار شاخه های اصلی را کوتاه کنید.

در سالهای بعد نیز همین منوال را ادامه دهید. بطور کلی در هر سال حدود ۹۰ درصد از شاخه های جدید را هرس کنید تا قدرت رشد و نمو نهال افزایش یابد. هرگز شاخه های اصلی را کوتاه نکنید. بهترین زمان هرس درختان مو در اسفند ماه و یا اواخر پائیز است. در این زمان نهال انگور؛ در حالت خواب بوده و می توان بدون هیچگونه آسیبی به نهال آن را هرس نمود.

توجیه اقتصادی و میزان سوددهی خرید نهال انگور :

کاشت نهال انگور و ایجاد تاکستان انگور یک کار سودآور و پربازده است. انگور جزو میوه های پرمصرف و پرکاربردی است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. میوه انگور هم بصورت میوه تازه، کشمش، تهیه انواع مربا و ژله، آب انگور، سرکه و یا استفاده از روغن هسته آن بکار می رود. از اینرو شما پس از برداشت انگور همواره مشتریان زیادی برای آن خواهید داشت. از طرفی خرید نهال انگور؛ در شرایط آب و هوایی معتدل به خوبی رشد می کند لذا در اغلب مناطق ایران قابل کشت است.

نهال های انگور؛ در صورت مراقبت صحیح باردهی خوبی دارند بطوریکه هر درخت تا ۲۰۰ کیلوگرم انگور خواهد داد. نهال های انگور نسبت به کم آبی، سرمای زمستان، گرمای هوا و نوع خاک مقاوم هستند. از طرفی می توانید برای سوددهی بیشتر از ارقام نهال زودبازده استفاده کنید. میوه انگور این ویژگی را دارد که در صورت فروش نرفتن به موقع می توانید آنها را تبدیل به کشمش نموده و در بازار عرضه کنید. همانطور که ملاحظه می کنید کاشت و پرورش نهال انگور؛ دارای مزیت های اقتصادی زیادی بوده و کاری سودآور محسوب می شود.

انواع ارقام نهال انگور 

نهال انگور دارای ارقام و گونه های مختلفی است. درختان انگور بسته به منطقه آب و هوایی و خصوصیات دیگر به ارقام مختلفی تقسیم بندی می شوند. ​​​​​​​ارقام نهال انگور، قابل عرضه شامل نهال مویز بی دانه، نهال ردکارنت، نهال لعل حسینی، نهال کندری، نهال خلیلی، نهال قزل اوزوم، نهال فیلیم سیدلس بی دانه، نهال عسگری، نهال صاحبی سیاه، نهال شاهانی، نهال ریش بابا، نهال سیاه سردشت، نهال ردگلوب، نهال پرلت، نهال کریسمون سیدلس، نهال بی دانه زرد کشمشی، نهال بی دانه قرمز، نهال بلک سیدلس، نهال بلک ویلیام، نهال وایت کارنت، نهال شمشیری، نهال یاقوتی، نهال شصت عروس، نهال شامپاین و نهال فخری است. هر کدام از این نهال های انگور با کیفیت و قیمت مناسب قابل تهیه از این سایت  خواهد بود. جهت بررسی بهترین نهال انگور و سفارش مناسب ترین نوع با توجه به منطقه محل کاشت و هدف از کاشت نهال با کارشناسان ما مشورت نمائید.

 

 

بیماری های شایع نهال انگور چه بیماریهایی است

بیماری های شایع گیاهی خاصی برای نهال انگور وجود دارد که می تواند نهال انگور شما را تهدید کند.از جمله این بیماری و آفت ها:

سفیدک دروغی، سفیدک پودری، کپک خاکستری، آنتراکنوز، پوسیدگی ریشه

نکات مهم و سخن پایانی

در ماههای گرم سال یعنی از خرداد ماه تا اوائل مهر ماه به دلیل گرمای هوا نهال انگور نیاز به آبیاری تکمیلی دارد. در این مدت هر هفته نهال نیاز به آبیاری کافی دارد. نکته مهم دیگر از بین بردن علفهای هرز در پای نهال های انگور است. در اوايل بهار با روش دستی و یا بیل های مکانیزه اقدام به کندن علف های هرز می کنند. درخت های انگور ممکن است دچار آفت های گوناگونی شوند. زنجرک مو و خوشه خوار انگور از جمله آفات درخت مو است. برای رفع این آفات باید تاکستان را سم پاشی نمود. همچنین بیماری هایی مانند سفیدک داخلی مو، پوسیدگی ریشه مو و سفیدک سطحی مو است که منشا قارچی دارد. برای دفع این آفات از پودر گوگرد و یا قارچ کش استفاده می نمایند.

 

خرید آنلاین نهال درخت انگور از نهالیاب( فروش آنلاین نهال درخت انگور از نهالیاب )

در این صفحه از وب‌سایت که در حال مشاهده‌کردن آن هستید فرصت دارید تا انواع و ارقام مختلف نهال درخت انگور را مشاهده کنید بیشترین ارزش این تجربه در این است که شما قادر خواهید بود قیمت خرید نهال درخت انگور را از تولیدکنندگان متعدد (که دارای برچسب و مورد تأیید نهالیاب باشد) مقایسه کرده و بهترین انتخاب قیمت و خرید را برای خود انجام دهید. با استفاده از این صفحه به شما این امکان داده می‌شود تا در دنیای متنوع جستجو کنید و بادقت به جزئیات و قیمت هر نهال درخت انگور نگاه کنید. شما می‌توانید از اطلاعات قیمتی که از تولیدکنندگان مختلف به دست می‌آورید بهترین تصمیم، جهت خرید را برای خودتان بگیرید.

قیمت نهال درخت انگور

قیمت تولید نهال درخت به چند عامل اصلی بستگی دارد. اولین عامل، نوع درخت است. قیمت برای انواع مختلف درخت متفاوت است. مثلاً نهال درخت سرو از نهال انار گران‌تر است. عامل دوم سن نهال است. هرچه نهال بزرگ‌تر و بالغ‌تر باشد قیمتش فروش آن بیشتر است. سومین عامل فصل تولید است. در فصولی مثل اواخر زمستان و اوایل بهار که تقاضا بالاست، قیمت فروش بیشتر است. چهارمین عامل کیفیت نهال است. نهال‌هایی که سالم‌تر و قوی‌تر هستند ارزش بیشتری دارند. پنجمین عامل هزینه‌های تولید است که شامل روش تولید (پایه رویشی یا بذری)، مواد و وسایل موردنیاز، زمین، کارگران و غیره می‌شود. ششمین عامل محل تولید است که قیمت فروش در مناطق شهری بیشتر است. هفتمین و آخرین عامل تقاضاست. هرچه تقاضا بیشتر باشد قیمت فروش نهال هم بالا می‌رود. در نهایت ترکیب این هفت عامل است که مشخص می‌کند قیمت فروش تولید هر نهال درخت چقدر خواهد بود.

در پایان امیدواریم که اطلاعات داده شده در این مقاله برای شما مفید واقع گردد. لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید و در صورت نیاز داشتن به مشاوره و راهنمایی، مشاوران نهالیاب پاسخگو شما خواهند بود.کارشناسان ما همه روزه آماده ارائه مشاوره رایگان درخصوص نحوه احداث؛ کاشت و پرورش و نگهداری از باغ انگور به شما باغداران محترم هستند.

 

 

 

 

 

آیا می توان نهال انگور را در گلدان کاشت؟
می توان نهال انگور را درون گلدان کاشت و آن را پرورش داد. برای این کار باید یک گلدان محکم و بزرگ انتخاب کرده که بتواند مقدار وزن بالای انگورهای کامل رشد کرده را تحمل کند. یک گلدان با حجم 56 تا 75 لیتر تهیه کرده که عمق آن 40 تا 45 سانتی متر باشد و دارای عرض آن 45 تا 60 سانتی متر باشد. با رشد روز افزون انگور، احتمال دارد لازم باشد آن ها را به گلدان بزرگ تری انتقال بدهید.
ارقام انگور برای نواحی گرمسیری چیست؟
نهال انگور یاقوتی، فلیم سیدلس، ردگلوب، جوین، موسکات، سیاه دردشت، حسینی، شصت عروس، ریش بابا، شمشیری، فخری، ترکمن، کندری، صاحبی، پرلت، پیکامی، سفید بیدانه، لعل
تعداد بازدید: 157