دسته بندی ها

فقط کالاهای موجود
   

سیب

خرید نهال سیب، قیمت نهال سیب، فروش نهال سیب

خرید نهال سیب، قیمت نهال سیب، فروش نهال سیب

 

 پرورش بذر سیب می تواند برای کشاورزان به صرفه تر باشد اما می تواند زمان زیادی را از آنان بگیرد. همچین پرورش بذر سیب امری تخصصی است. به همین دلیل توصیه می شود کشاورزان عزیز برای اینکه بازدهی هزینه و زمان خود را بالا ببرند، اقدام به خریداری نهال سیب کنند.

 

روش های تشخیص نهال سیب مناسب بر اساس منطقه جغرافیایی:

درختان سیب همانند سایر درختان میوه برای رشد و پرورش نیازمند یک شرایط آب وهوایی و جغرافیایی هستند. در سایت نهالیاب به صورت کامل در مورد هر کدام از خصوصیات و شرایط مورد نیاز درختان سیب؛ به طور کامل توضیح داده شده است. شما نیز باید با شناخت و تحقیق در مورد شرایط آب وهوایی و منابع تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورزی خود، شرایط موجود را با شرایط نگهداری از انواع درخت سیب مطابقت دهید. سپس سازگار ترین درخت سیب را انتخاب و خریداری نمایید.

 

عوامل مهم در تعیین قیمت نهال سیب شامل:

  1. نهالستان فروشنده نهال
  2. نوع درخت سیب
  3. زمان خریداری
  4. پیوندی یا بذری بودن نهال و…. می باشد. سایر علل تاثیر گذار روی قیمت سیب می تواند جزء موارد درجه دوم محسوب شود و مقدار کمی موثر باشد.

 

درختان سیب مناسب برای مناطق سردسیری هستند و بیشتر در ارتفاعات بلند و تا 2300 متر از سطح دریا کشت می‌شوند. این درختان دارای مقاومت بسیار بالا در برابر سرما بوده و دوستدار سرما هستند. نهال های سیبی همچون لبنانی قرمز و زرد، گالا، فوجی، مشهدی و ابهر از جمله گونه هایی هستند که زودتر از سایر گونه ها به بار می‌نشینند. همچنین، درختان سیبی همچون گرانی اسمیت، فرانسوی، رویال، اهر و قندک از جمله درختانی هستند که دیرتر باردهی آغاز می‌شود و به آنها درخت سیب دیربارده یا درخت سیب دیر بارده می‌گویند.

 

 

نهال سیب پیوندی به دلیل پایه قوی تر و تولید بیشتر برای کشاورزان بسیار سود ده تر از درخت سیب بذری است. معمولا درختان سیب بذری درختانی هستند که باردهی آنها به قدر کافی نیست و به همین دلیل پیوند روی آن انجام می شود و در حالت های بسیار نمی توانند به تولید درخت پایه پیوندی برسند. سیب های ایرانی تنوع بسیاری دارند و به آب وهوای ایران سازگار تر هستند. اما سیب های فرانسه و لبنان در زمان رشد به وزن بیشتری می رسند و درشت تر هستند و به همین دلیل در بازار ایران استقبال بسیاری از انها شده است. عمده دلیل تفاوت قیمت سیب کیفیت و میزان باردهی آنها است. بعضی از درختان سیب حتی در یک گونه و محل کشت مشترک نیز، میزان تولید یکسانی ندارند. به همین دلیل است که توصیه می شود با صرف هزینه بیشتر نهال سیب را از نهالستان های مطرح و نهال سیب با کیفیت و با تولید بالا را خریداری کنید. تشخیص سلامت نهال سیب امری ساده محسوب می شود و یا مطالعه در موردبیماری های شایع درختان وهمچنین ویژگی های نهال سالم سیب می توانید به این علم دست یابید. درخت سیب باید فاقد هر گونه بیماری و خشکی باشد. همچنین ریشه نهال های سیب هنگام خریداری نباید خشک به نظر برسید و خاک آن باید مرطوب باشد. تنه نهال نیز نباید دارای زخم و یا بریدگی باشد.انواع سیب خارجی شامل سیب لبنانی قرمز و زرد، سیب فوجی، سیب گالا، سیب فرانسوی، سیب رویال، سیب پینک لیدی، برابون، استارکینگ و زنور می‌باشند.

 

 کاشت درخت سیب به چند روش انجام می شود. درخت سیب را می توان به وسیله قلمه زنی، خوابانیدن، پیوند زدن، و کاشت بذر، کشت کرد. اما اگر قصد کاشت نهال آماده سیب را دارید باید به فصل کشت آن توجه کنید. درختان سیب مناسب برای مناطق گرمسیر معمولا در برابر دما بالا و تابستان های طولانی مقاوم تر هستند و همچنین سرما برای آنها آزار دهنده است و آنها را دچار مشکل می کند. درخت سیب جزء درختان میوه ای است که کاشت آنها باید در فواصل مشخص شده انجام شود زیرا رسیدن نور و هوای کافی به درختان لازمه رشد و فتوسنتز انها است. بهترین فواصل کشت برای درختان سیب اغلب، فاصله 6* 6 متر می باشد. باز با توجه به بدری یا پیوندی بودن نهال این عدد می تواند متغیر باشد.برای کاشت درخت سیب نیاز به چاله‌هایی با عمق حداقل 1.5 متر و عرض حداقل 60 سانتیمتر است. باید توجه داشت که قطر چاله نهال سیب نباید کمتر از 60 سانتیمتر باشد.

بیماری‌ها و آفات شایع درختان سیب شامل سفیدک سیب، لک چوب پنبه‌ای، بیماری آتشک، زنگ سیب، لکه سیاه سیب و بیماری‌های باکتریایی و قارچی هستند. کشاورزان باید هر یک از این بیماری‌ها را شناسایی کرده و روش‌های مقابله با آن‌ها را بدانند.

علت مهم بودن ارتفاع از سطح دریا در باغات سیب:

ارتفاع از سطح دریا می‌تواند تأثیر زیادی بر رشد و تولید محصول درختان سیب داشته باشد. برخی از نژادهای سیب به ارتفاع بالا و برخی به ارتفاع پایین واکنش نشان می‌دهند؛ بنابراین، ارتفاع از سطح دریا برای کشت درختان سیب اهمیت دارد.

​​​​​​​

 

 

سن نهال سیب آیا در رشد و باردهی آن مؤثر است؟
درختان سیب معمولاً در سال‌های اولیه کشت باردهی خود را آغاز می‌کنند و هر چه سن آنها بیشتر شود، باردهی و محصول آنها نیز افزایش می‌یابد. اما در اواخر عمر درخت سیب، باردهی آن کاهش می‌یابد.
عمر باردهی درخت سیب چند سال است؟
انواع مختلف درختان سیب عمر اقتصادی و میزان باردهی متفاوتی دارند. اما به طور میانگین، درختان سیب عمر اقتصادی میان 10 تا 20 سال دارند.
بهترین فصل کاشت نهال‌های سیب چه فصلی است؟
بهترین فصل برای کاشت درخت سیب پاییز و زمستان است. بهترین زمان برای کاشت نهال سیب اواخر پاییز و ابتدای زمستان است که ریشه‌ها به خواب می‌روند.
بهترین نهال سیب سردسیری و بهترین سیب گرمسیری؟
درخت سیب معمولاً در مناطق معتدل بهتر رشد می‌کنند. برای مناطق سردسیری، نژادهای سیب پنج پر، سیب دورنگ و سیب گالا مناسب هستند. درحالی‌که برای مناطق گرمسیری، نژادهای سیب زرد، سیب گلاب، سیب قرمز لبنانی، سیب خراسانی و سیب مشهدی مناسب هستند.
پرورش نهال سیب در باغچه آیا ممکن است؟
بله شما می‌توانید نهال انواع درخت سیب را در باغچه خود پرورش دهید و از آنها استفاده کنید. برای خرید نهال سیب بهتر است با متخصصین مشورت کنید.
درخت سیب چه زمان باردهی اولیه خود را آغاز می‌کند؟
درختان سیب معمولاً در سال‌های اولیه کشت باردهی و تولید محصول خود را آغاز می‌کنند. اما برای برداشت اقتصادی و سودآوری، باید 2 تا 3 سال صبر کرد و از سنین 4 تا 5 سالگی
پر فروش ترین نهال سیب کدام است ؟
پاسخ به این سوال کمی دشوار است .زیرا در هر منطقه از اب و هوا ، یک رقم نهال سیب مناسب است ، اما به طور کل ،پرفروش ترین نهال سیب استخوانی، نهال سیب اسمیت ، نهال سیب گلاب و .. می باشد .
بهترین فصل کاشت نهال سیب چه زمانی می باشد ؟
قطعا بهترین فصل مناسب کاشت نهال سیب در انتها فصل پاییز و در ابتدای فصل زمستان می باشد ،زمانی که ریشه ی نهال در خواب فرو رفته و خود را اماده ی رشد در فصل بهار میکند .
قیمت نهال سیب حدودا چند است؟
قیمت نهال سیب به خیلی از عوامل بر میگردد اما به این دلیل که آریا نهال بزرگ ترین تولید کننده ی نهال سیب در کشور می باشد ، قیمت تمامی ارقام نهال را کمترین قیمت و بالاترین کیفیت عرضه می کند ،اما حدود قیمت نهال از 30 هزار تومان شروع می شود و در ارقام تجاری آن متفاوت می باشد که حدودا به بازه ای تا 50 هزار تومان میرسد .شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت شده و اطلاعات مفید هر نهال را به همراه عکس مطالعه کرده و جهت تمایل به خرید ، مستقیم با مهندسین ما تماس حاصل فرمایید.
تعداد بازدید: 90