چه گیاهانی مناسب محیط های کم نور هستند؟ 5

شاید شما جزء کسانی باشید که دارای باغ و باغچه یا اتاق هایی با نور کم هستید ولی از آنجایی که به طبیعت و گل و گیاه علاقه دارید دوست دارید گیاهانی را در محیط پیرامون خود نگهداری کنید.در این مقاله ما درختچه های سایه دوست را به شما معرفی میکنیم.این درختچه ها را میتوانید در محیط های کم نور نگهداری کنید.

1-آبلیا(Abelia x grandiflora)

آبلیا درختچه ای خزان کننده هستش که دارای گلهای زیبا و کرم رنگی هستش که واقعا استفاده ازون توی فضای سبز نشون دهنده ی آشنایی طراح با گیاهان زینتی داره و از همه مهتر سلیقه ی اون رو داره. این گیاه ازون دسته درختچه های سایه پسند و گلدار فضای سبز هستش و همیشه راه حله مناسبی برای نقاط سایه دوست هستش.

جهت آشنایی بیشتر با درخت آبلیا روی این لینک بزنید.

2-افرا (maple)

درخت افرا دیگه معرفی نمیخواد ولی نکته ای که باید بدونید اینه که اصلا برگ های ظریفش تاب و تحمل آفتاب مستقیم رو مخصوصا در تابستون نداره و باعث میشه برگها بسوزن و از بین برن.پس نباید همینطوری زیر آفتاب قرار بگیرند توی طراحی ها به خاطر رنگ قرمزش یه طراوت و انرژی خاصی به باغچه میده ولی باید زیر سایه درخت دیگه کاشته بشن و هوای خنک رو به همه هوایی ترجیح میده مثلا کاشتش توی جنوب کشور توصیه نمیشه

3-آکوبا(Aokiba)

گیاه آکوبا گیاه بسیار مقاوم و همیشه سبزی هستش که به خاطر نوع برگهای خال خالیش توی فضای چمن به صورت انفرادی یا توی طرح های ترکیبی نمای قشنگی به طرح میده من همیشه توی طرح ام ازین درختچه زیاد استفاده میکنم.برگ بوی ژاپنی یا آکوبا از شرق کوه‌های هیمالیا، چین، ژاپن و کره آمده است. نام این گیاه از شکل ژاپنی آن Aokiba به شکل لاتین آن یعنی Aucuba تغییر یافته است. این گیاه می‌تواند به راحتی در شرایط خشک و در سایه رشد کند، شرایطی که بسیاری از گیاهان دیگر در آن طاقت نمی‌آورند.
آکوبا به صورت درختچه رشد می‌کند و می‌تواند بین 1.5 متر تا 3 متر رشد کند. این گیاه برگ‌هایی طرح‌دار با رنگ سبز، سفید، زرد و طلایی دارد که تا بیست سانت رشد می‌کنند. گل‌های ارغوانی یا قرمز آن در فصل بهار و تابستان شکوفا می‌شود که اگر یک گیاه نر در کنار آن باشد، در پاییز تبدیل به میوه‌ای توت شکل به رنگ قرمز می‌شود.
به طور کلی هر زمان قصد خرید گل آپارتمانی را دارید به این نکته توجه کنید که شرایط عمومی نگهداری گیاه و محلی که شما قرار است از آن نگهداری کنید یکسان باشد.

شمشاد توپی و نعنایی:

شمشاد گیاهی هستش برای مسیرهای سایه یا باغچه های زیر درخت میشه از این گیاه به خوبی استفاده کرد هم به خاطر فرم توپیش باغچه رو بزرگتر نشون میشه وهم یه فرم مینیاتوری به باغچه میده. فقط یادتون باشه نباید روی برگهاش آب ریخته بشه یا آفتاب مستقیم نباید بهش بخوره

تاکسوس لوله ای(Cephalotaxus ) و باکاتا(Taxus bacata)

نوع باکاتا بیشتر به سایه مقاوم تر هستش بافت این دو گیاه بافت خشن محسوب میشه و در ترکیب با افرای ظریف معرکه میکنه.تاکسوس لوله ای،درختچه ای از خانواده Cephalotaxaceae و بومی شرق آسیا در ژاپن که البته فسیل آن در آمریکا و اروپا نیز یافت شده است درختچه ای دوپایه با تنه ای ستونی شکل که از پایین چندشاخه شده و شاخه های اصلی به موازات هم رشد میکنند با تاجی کمی گسترده با حداکثر ارتفاع 5 متر با برگ هایی سوزنی شکل نوک تیز که روی آن برنگ سبز تیره  و زیر آن کمی روشن تر است که بعد ارغوانی و سپس قهوه ای رنگ می شود.

نویسنده این مقاله

آیا این مقاله مفید بوده است؟

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 لطفا نظرات و پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
KarinaPt

Ηеllo all, guysǃ I know, mу mеѕsаge may be too speсifіс,
Βut my sister fоund niсе man here аnd they mаrrіеd, sо how abоut mе?! 🙂
Ι аm 25 уeаrѕ оld, Kаrinа, frоm Ukrаine, Ι know Еnglіѕh аnd Germаn lаnguagеs alѕо
Аnd… Ι havе speсifіс diseаse, nаmed nуmphоmanіа. Who know whаt iѕ thіs, саn undеrstаnd mе (bеtter to ѕaу іt іmmеdіatеlу)
Аh yеs, Ι cооk vеrу taѕtу! and I lovе nоt оnlу сoоk ;))
Ιm real gіrl, nоt рroѕtitute, and lооkіng fоr sеrious аnd hot relаtіоnѕhiр…
Anywaу, уоu сan fіnd mу prоfіle hеrе: http://xapisme.tk/user/65805/

MichaelTow

Получить услуги и консультацию юристов можно как офисах компании, так и онлайн. Задайте вопрос по телефону, мессенджер WhatsApp или оставьте заявку на обратный звонок через форму обратной связи. Для проведения консультации юрист соответствующей тематики свяжется с вами в ближайшее время юристы после дтп

KevinRoado

В агентстве недвижимости мой дом вы в очень сроки (как правило ۱-۳ дня) получите деньги (до ۹۵% от рыночной стоимости) за квартиру или другой объект недвижимости, даже тогда, это особенно выгодно когда нужны срочного деньги и нет потенциальных покупателей на предлагаемое жилье. Мы выкупаем недвижимость нашими собственными средствами, поэтому выкуп квартир под ипотекой пройдет для вас просто, быстро и выгодно.