معرفی گل سینیرهCINERARIA 1

گل سینره در کشور ما به عنوان گل نوروزی طرفداران زیادی دارد و در رنگ های متنوع آبی، صورتی، قرمز، بنفش و سفید پرورش داده می شود. در واقع به جز رنگ زرد در بقیه رنگ ها دیده می شود. این گیاه از جمله گلهای ممتاز بهاری محسوب می شود که از اواخر زمستان تا اوایل بهار گل می‌دهد. اگر چه سینره ها عمر کوتاهی دارند (یک تا دو ماه)، ولی آنها خانه شما را در زمستان روشن و با طراوت می کنند.

شرایط نگهداری :

نور

گلدان را در نزدیکی پنجره‌ای نورگیر قرار دهید، طوری که در بیشتر طول روز نور غیرمستقیم و کافی خورشید را دریافت کند. به خاطر داشته باشید که سینره خیلی شاخ و برگ پیدا می‌کند و برای رشد به محیط زیادی نیاز دارد.

سینره دوره سرمای کوتاه زمستانی را تحمل می‌کند، اما به طور کلی در طبیعت، در مناطق بدون زمستان رشد می‌کند.

سینره را در نقطه‌ای بکارید که نور کامل خورشید و یا کمی سایه را دریافت می‌کند. اگر سرمای زمستان در شهر شما طولانی است و دمای هوا بیش از چند روز به زیر صفر می‌رسد، توصیه می‌کنیم سینره را به صورت گلدانی بکارید و در داخل خانه نگهداری کنید.
گیاه سینره محیط خنک را بیشتر دوست دارد و دمای تا 7 درجه را تحمل میکند. و در دمای 12 الی 15 درجه گلدهی میکند.

آبیاری

سعی کنید خاک آن را اکثرا مرطوب نگه دارید و بین هر وعده آبیاری اجازه بدهید تا خاک خشک شود. .هرگز گیاه سینره را غرقاب نکنید و حتما به زه کشی خاک توجه کنید.

در طول ماه‌های گرم‌تر، خاک سینره را پیوسته مرطوب نگهدارید. اگر آن را در باغچه کاشته اید و در طول هفته بارندگی قابل توجهی ندارید، آن را شخصا آبیاری کنید.
اضافه کردن کمی مالچ بر روی خاک رطوبت آن را بیشتر حفظ کرده و از آسیب دیدن ریشه در دماهای خیلی بالا جلوگیری می‌کند.

کود دهی

برای تشویق گیاه به رشد بهتر، در فصل بهار کودی با رهایش آرام به گیاه بدهید. بعد از گلدهی گیاه، از کود مایع چندمنظوره استفاده کنید.
در زمستان گیاه به خواب فرو می‌رود، پس کوددهی را در این فصل متوقف کنید.

معطر بودن و گلدهی

همانطور که از شکل این گیاه مشخص است، گلهای خوش‌رنگ آن نقش اصلی را در محبوبیت آن ایفا می‌کنند. در واقع گلها مهم‌ترین بخش این گیاه هستند. شکوفه‌ها از اواخر پاییز تا اوایل بهار نمایان می‌شوند، البته این بیشتر به نوع آب و هوای محل بستگی دارد. مثلا در مناطق گرم‌تر، شکوفه‌ها کمی دیرتر رشد می‌کنند.

سینره‌هایی که چندرنگ هستند، معمولا اندازه بزرگتری نسبت به سایر سینره‌ها پیدا می‌کنند. در سینره‌های دو رنگ، گلهای بالاتر معمولا صورتی، بنفش و یا یاسی هستند و سینره‌های پایین‌تر خردلی، زرد و یا قهوه‌ای هستند. نوع چندرنگ سینره، عطری دلنشین و آرامش‌بخش تولید می‌کند.

خاک و تعویض گلدان

از خاکی با زه کشی مناسب برای سینره استفاده کنید. اضافه کردن کمی شن و ماسه به خاک گلدان معمولی زه کشی آن را بهتر می‌کند. اگر گیاه را در گلدان کاشته اید، لازم است هرچند سال یک بار گلدان آن را تعویض کنید. این کار را در بهار و قبل از ظاهر شدن جوانه‌ها انجام دهید. برای گلدان جدید، خاک قدیمی را با خاک جدید و تازه مخلوط کنید.

در ادامه کلیپی از تولید این گل در گلخانه نهالیاب برایتان قرار میدهیم.امیدواریم از آن لذت ببرید.

اگر این گل مورد پسندتان واقع شد جهت خرید میتوانید از لینک زیر استفاده کنید.

خرید گل سینره

نویسنده این مقاله

آیا این مقاله مفید بوده است؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 لطفا نظرات و پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها