پیوندک درختان میوه چیست؟ 7

به جوانه شاخه های یکساله ای که از ابتدای فصل رشد تا اوایل تابستان را رشد کرده باشد پیوندک گویند.توجه اینکه پیوندک خوب شاخه ایست که حداقل اندازه یک مداد قطر و نیمه خشبی شده باشد و به اصطلاح رسیده و دارای نطفه باشد  تا گیرایی پیوند بالا برود وگرنه گیرایی پیوند را پایین می آورد.

توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از جدا کردن شاخه از درخت باید برگهای آن را جدا و در جای مرطوب و خنک بگذارید چون پس از جدا کردن شاخه از درخت آب موجود در آوندها به سرعت از طریق برگها تبخیر و موجب خشک شدن شاخه پیوندک خواهد شد.

بهترین محل انتخاب پیوندک

پیوندک ها باید از شاخه های رویشی همان سال انتخاب شوند، چنانکه پیوندک ها از شاخه های که در زیر آن ها جوانه های میوه های سال آینده بوجود آمده اند تهیه شوند درختان حاصله از این قبیل پیوندک ها معمولا پس از گذشت دو سال اولین محصول خود را تولید خواهند نمود. در حالی که پیوندک های تهیه شده از سایر قسمت های رویشی گیاه مادر اولین محصول را در سال های سوم یا چهارم بعد از پیوند تولید خواهند نمود.

پیوندک ها بهتر است از جوانه های قسمت های میانی شاخه ها انتخاب شوند زیرا جوانه های قسمت های انتهایی معمولا الفی و فوق العاده نرم و آبدار بوده و اگر این جوانه برای پیوندک ها  انتخاب شوند به علت گرمای محیط و از دست دادن آب آن ها قبل از رویش می خشکانند و اگر هم رشد نمایند ضعیف خواهند شد.

ضمنا جوانه ها ابتدای یعنی جوانه های که در قسمت های پایین ساقه ها قرار دارند معمولا به علت خشکی بودن پوست آن ها به راحتی تولید پیوند نمی کنند.

شرکت فجر اصفهان در بستر سایت نهالیاب اقدام به فروش پیوندک انواع درختان میوه کرده اند جهت خرید پیوند از شرکت فجر اصفهان بدون واسطه میتوانید روی لینک زیر بزنید.

نویسنده این مقاله

آیا این مقاله مفید بوده است؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 لطفا نظرات و پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها