پنج تا از رنگارنگ ترین گیاهان آپارتمانی جدید که برای روشن کردن خانه خود به آن نیاز دارید

من عاشق دور شدن از همه چیز در جنگل سرسبز، سرسبز و سرپوشیده ام هستم، به خصوص وقتی بادهای زمستانی شروع به وزیدن می کنند . اما یک جنگل واقعی تک رنگ نیست، بنابراین من دوست دارم رنگ گیاهان آپارتمانی خود را نیز کمی با هم ترکیب کنم. همانطور که استفاده از رنگ‌ها، بافت‌ها و شکل‌های متضاد کلید طراحی باغ هیجان‌انگیز در فضای باز است، باغ‌های داخلی نیز با قوانین مشابهی عمل می‌کنند. یک حرکت کوچک رنگ در جای مناسب می تواند در چند ثانیه «جذاب» را به «شگفت انگیز» تبدیل کند.

در اینجا پنج گونه جدیدتر گیاهان آپارتمانی آورده شده است که می توانند به تنهایی یک بیانیه ایجاد کنند، یا می توانند تضادی را که چشم ما به طور غریزی در یک گروه با گیاهان آپارتمانی کاملا سبز یا کم رنگ به دنبال آن است، ارائه دهد

1- Aglaonemaa آگلنوما

Aglaonema که همیشه سبز چینی نیز نامیده می شود، رنگ شاخ و برگ باورنکردنی را در بسته بندی آسان برای نگهداری ارائه می دهد و “فلوریت طلایی” یکی از بهترین گونه های جدیدتر است. رنگ‌های زرد، سبز و سفید شاخ و برگ‌های براق را پر می‌کنند و رژگونه‌ای زیبا از رنگ رز قرمز در مرکز هر برگ می‌چرخند. Aglaonema می تواند هوای خشک تر را در داخل خانه کنترل کند و در عین حال رنگی زیبا را در هر اتاقی از خانه شما ارائه دهد.

بهتر است این گیاه زیرزمینی جنگلی را در نور غیر مستقیم و به دور از نوسانات دمایی پنجره ها و دریچه ها پرورش دهید. به قسمت مرطوب آب بدهید، اما اجازه ندهید با پای خیس بماند (بعد از آبیاری نعلبکی را خالی کنید)

2-Neoregelia ‘Guacamole’

اگر هنوز bromeliads را پرورش نمی دهید، به خصوص Neoregelia، اجازه دهید من اولین کسی باشم که از شما درخواست می کنم. تنوع رنگ غیر واقعی است، شکل معماری است، و مراقبت حداقل است. “Guacamole” یکی از موارد مورد علاقه من است. این خانه کوچک‌تر نئو با برگ‌های زرد-سبز سفت و کمانی است که باند های شرابی شدیدی دارد. به اندازه کافی جمع و جور است که بتوان چندین مورد را در یک گلدان جمع کرد یا به سادگی در یک قفسه مینیمالیستی به نمایش گذاشت.

در داخل خانه، نئورگلیا از نور زیاد برای قوی نگه داشتن آن رنگ قدردانی می کند. آنها همچنین عاشق محیط مرطوب هستند و سینی سنگریزه راه حلی جذاب است. در مورد آب، آنها فنجان خود را در مرکز برگها فراهم می کنند. هر هفته آن را پر کنید، ابتدا آب کهنه‌ای را بریزید و کمی روی خاک بچکانید تا نئو خود را خوشحال کنید.

3-Philodendron ‘Birkin’

«بیرکین» یک فیلودندرون جدید خیره‌کننده است که رنگ‌های خامه‌ای و بی‌نظیر آن تقریباً سفید به نظر می‌رسد، زیرا برگ‌های راه راه پین‌دار بزرگی را روی یک گیاه قائم باز می‌کند. تنوع هر برگ به طور چشمگیری متفاوت است و بر جذابیت آن می افزاید. سفید ممکن است از نظر فنی یک رنگ نباشد، اما تنوع رنگ آنقدر غیر معمول و قوی است که برای من زیر سیم جیر می‌زند.

مراقبت نمی تواند ساده تر باشد: نور غیر مستقیم روشن و آب در سمت خشک. این یافته گرانبها را بیش از حد آب کنید و متأسفانه به دنبال جایگزینی خواهید بود.

4-Dracaena ‘Harvest Moon’

به قدری جدید که احتمالاً تا بهار آینده آن را برای فروش پیدا نخواهید کرد، «Harvest Moon» عطر برجسته Dracaena است که در نمایشگاه بین‌المللی گیاهان گرمسیری در ژانویه در سال 2020 برنده جایزه محصولات جدید و جذاب شد. این موردی است که می‌توان آن را روی پایه‌ای در کسل‌کننده‌ترین گوشه خود به نمایش گذاشت، زیرا می‌تواند سطوح نور پایین‌تری را که معمولاً مشخص‌کننده آن فضاهای تاریک‌تر است، کنترل کند. در آنجا، با برگ های طلایی و بنددار دو لبه با سبز عمیق، حضور معماری را به اتاق می بخشد.

مانند بسیاری از دراسناها، می توانید با اجازه دادن به اینچ بالای خاک بین دو آبیاری از بین ببرید، اما هرگز اجازه ندهید که استخوان خشک شود. همچنین از رطوبت اضافی که می توانید تهیه کنید، قدردانی می کند، که به جلوگیری از خشک شدن و قهوه ای شدن نوک برگ ها کمک می کند.

5-Begonia ‘Positively Peridot’

این بگونیا ریزوماتیک با برگ‌های سبز اسیدی حیرت‌انگیز است که عمیقاً لبه‌دار هستند و با رنگ‌های بورگوندی غنی و حاشیه‌های قرمز پاشیده شده‌اند. بافت چروک و تا حدودی آبدار فوق‌العاده است، و برای آن عکس‌های نزدیک، موهای ریز نورگیر حاشیه‌های قرمز ظریفی را که در قاب هر برگ وجود دارد تزئین می‌کنند.

بله، این گیاه خیره‌کننده است و بگونیاهای ریزوماتیک گیاهان آپارتمانی خوبی می‌سازند به شرطی که از چهار قانون پیروی کنید: آنها را از دریچه‌های گرمایش دور نگه دارید. خطا در سمت خشک در هنگام آبیاری. آن ریزوم های بافتی جذاب را با خاک نپوشانید. و به آن نور روشن و غیر مستقیم بدهید.

نویسنده این مقاله

آیا این مقاله مفید بوده است؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 لطفا نظرات و پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا سلیمی

بسیار عالی