راهنمای انتخاب رقم زیتون برای کاشت: با توجه به نیازهای آبی و باروری درختان، چگونه رقم‌های مناسب برای میوه و روغن انتخاب کنید؟” 3

خرید زیتون 2

راهنمای انتخاب نهال زیتون: با توجه به شرایط آب و هوا و خاک منطقه، چگونه رقم مناسبی برای کاشت انتخاب کنید؟ آیا به دنبال رقم‌های مناسب برای میوه‌خوری یا روغن‌گیری هستید؟ چه رقم‌ها برای باروری بهتر درختان زیتون مناسب‌اند؟ در این مقاله با نهالیاب به بررسی جزئیات این انتخابات همراه شوید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.”

از هرگونه درختی می‌توان برای روغن‌گیری استفاده نمود؛ اما برخی از گونه‌ها همانند Izmir Sofralik، تنها برای گرفتن روغن‌زیتون، کاشته می‌شوند. از گونه‌های کاشـت شده برای میوه نیز می‌توان از Mission Olive، نام برد. اگر کاشت زیتون برای میوه آن، برگزیده شود، باید آب بیشتری را نیز به درخت داد. اگر کاشت زیتون برای روغن آن انتخاب شده است، باید به درخت آب کمتری داد.

اگر درخت خود بارور باشد دیگر نیازی به گرده‌افشانی ندارد. به‌عنوان نمونه Arbe quina از گونه‌های خود بارور است و نیازی نیست در کنار آن‌گونه‌های دیگـری کشت شود. گونه‌های Leceino, Frantoio, Pendolino, Corantina, Maurino جـزو گونه‌هایی هستند که در کنار گونه‌هایی که خـود بـارور نیسـتند همانند Arbosana کاشته می‌شوند.

خرید نهال زیتون

باید در کنار هر ردیف از درختان زیتون کاشته شده، زمین را به‌اندازه 60 سانتیمتر عمق و 30 سانتیمتر عرض گود نمود. این کار باعث افزایش عملکرد زهکشی خاک و کاهش تراکم آن می‌شود، همچنین سبب می‌شود تا درختان زیتون سریع‌تر رشد نمایند.
این فرایند سبب آن می‌شود تا کود، آهک و دیگر مواد معدنی موجود در خاک به طـور هم‌زمان با هم در آمیزند. درختان زیتون را باید در مکان‌هایی کاشت که نور خورشید به طور کامل به آن‌ها بتابد.

نویسنده این مقاله

آیا این مقاله مفید بوده است؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 لطفا نظرات و پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها