چگونه تشخیص دهید خاک شما رسی است؟ 10

خاک رسی

قبل از شروع به کاشت هر چیزی در زمین، باید برای تعیین نوع خاک خود وقت بگذارید. بسیاری از باغبانان (و به طور کلی مردم) در مناطقی زندگی می کنند که خاک دارای محتوای رس بالایی است. خاک رس معمولاً به عنوان خاک سنگین نیز شناخته می شود.

فهمیدن اینکه آیا خاک رسی دارید یا نه، با انجام چند مشاهدات زیر انجام می شود:

1- یکی از ساده ترین چیزهایی که باید به آن توجه کرد این است که خاک شما در هر دو دوره مرطوب و خشک چگونه عمل می کند. اگر متوجه شده اید که برای چندین ساعت یا حتی روزها پس از باران های شدید زمین شما هنوز مرطوب است یا از طرف دیگر، اگر متوجه شده اید که پس از دوره های طولانی هوای خشک، زمین شما ترک خورده است، خاک شما ممکن است رسی باشد.

2- چیز دیگری که باید به آن توجه کنید این است که چه نوع علف های هرز در زمین شما رشد می کنند . علف های هرزی که در خاک شما رشد میکند.

اگر احساس می کنید که زمین باغ شما هر یک از این نشانه ها را دارد و به داشتن خاک رسی مشکوک هستید، می توانید چند آزمایش ساده روی آن انجام دهید

ساده ترین و با تکنولوژی پایین ترین آزمایش این است که یک مشت خاک مرطوب بردارید (بهتر است این کار را یک روز یا بیشتر بعد از بارندگی یا آبیاری منطقه انجام دهید) و آن را در دست خود فشار دهید. اگر وقتی دست خود را باز می کنید، خاک از بین می رود، پس شما خاک شنی دارید و مشکل خاک رس نیست. اگر خاک به صورت کلوخه ای در کنار هم باقی بماند و پس از آن از هم جدا شود، پس خاک شما در شرایط خوبی قرار دارد. اگر خاک به صورت کلوخه باقی بماند و هنگام فشار دادن از هم نپاشد، پس شما خاک رسی دارید. اگر هنوز مطمئن نیستید که خاک رسی دارید، بهتر است نمونه ای از خاک خود را به آزمایشگاه یا نهالستان های با کیفیت بالا و معتبر ببرید. و از آنها کمک بخواهید.

اگر متوجه شدید که خاک شما دارای خاک رس بالایی است، ناامید نشوید. با کمی کار و زمان می توان خاک های رسی را اصلاح کرد.

نویسنده این مقاله

آیا این مقاله مفید بوده است؟

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 لطفا نظرات و پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس

امتیاز بینندگان:۵ ستاره ها