خرید پایه جی ان GN15 23

پایه جی ان

اگر شما هم به دنبال خرید پایه جی ان هستید؛ اما نمی‌دانید ویژگی‌های این پایه چیست و برای خرید باید به چه نکاتی دقت کنید، همراه ما در این نوشته باشید تا اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

پایه جی ان چیست؟

گارنم (GN15) (دورگ بین گونه‌ای هلو و بادام) پایه‌ای پر رشد است که سازگاری خوبی را با شرایط آب و هوائی و خاک‌های بسیاری از مناطق ایران دارد و برای هلو، بادام و شلیل استفاده می‌شود. پایه GN15 اصلاح شده کشور اسپانیا و با خاک‌های قلیایی، آهکی و بدون زردی و علائم کمبود آهن سازگار است. سیستم ریشه پایه GN15 قوی‌تر، بزرگتر و عمیق‌تر از پایه بذری است. قابلیت پیوند انواع ارقام هلو، شلیل و بادام بر روی پایه GN15 وجود دارد. نهال های پیوندی بر روی پایه GN15 زود بارده، پرمحصول و با عمر طولانی بیش از ۲۵ سال هستند.

اگر به دنبال تهیه پایه رویشی جی ان (GN 15) هستید از این صفحه : خرید پایه جی ان، دیدن فرمایید.

پایه جی ان

ویژگی‌های پایه جی ان

پایه GN15 ضمن افزایش عملکرد ارقام پیوندی (عملکرد تا ۶۰ تن در هکتار) سبب افزایش کیفیت میوه نیز می‌گردد. پایه GN15 میوه‌های درشت‌تر و با‌کیفیت‌تری نسبت به GF دارد. میوه‌های حاصل شده از ارقام پیوندی بر روی این پایه یک‌دست و همگن هستند. فاصله کشت توصیه شده برای پایه جی ان ۵×۴ متر یا ۳.۵×۴ است.

علاوه بر داشتن کلیه خصوصیات GF677 در برابر نماتدها، کلروز خشکی و شرایط غرقاب مقاومت دارد.  این پایه بسیار قوی است و سازگاری خوبی به‌عنوان پایه با ارقام هلو و شلیل دارد. پایه GN15 میوه‌های درشت‌تر و با‌کیفیت‌تری نسبت به GF677 تولید می‌کند .در بررسی تحمل پایه‌های هلو، بادام تلخ، GF677 و GN15 به کلروز ناشی از بی‌کربنات و کمبود آهن گزارش کردند که حساس‌ترین پایه به کمبود آهن و اسیدیته زیاد هلو و متحمل ترین پایه، بادام تلخ بود.

بین هیبریدهای هلو و بادام GF677 تحمل بهتری به شرایط فقر آهن و حضور بیکربنات در مقایسه با GN15 نشان داد. محلول غذایی حاوی بی‌کربنات مانع جذب و انتقال آهن توسط ریشه‌های هلو شد؛ درحالی‌که سایر پایه‌ها مقادیر به نسبت زیاد آهن را در این شرایط جذب کردند و به اندام هوایی انتقال دادند. در این شرایط در پایه‌های GF677 و GN15 مقادیر به نسبت زیاد آهن در برگ‌ها به شکل غیرفعال بود؛ ولی در پایه بادام تلخ افزون بر جذب و انتقال زیاد آهن، مقدار زیادی از این عنصر فعال و توسط برگ قابل‌استفاده بود.

پایه جی ان
پایه جی ان