خریدوفروش نهال بادام در سایت نهالیاب 6

فروش بادام در نهالیاب

ازآنجاکه کاشت نهال درختان میوه، در صورت انتخاب نادرست می‌تواند ریسک بزرگی برای باغداران محسوب ‌شود. این تهدید از طرفی به دلیل احتمال آلودگی نهال به ویروس و درنتیجه آلودگی باغات و یا کیفیت نامناسب و غیراستاندارد نهال که باعث کاهش محصول و افت بهره‌وری گردد و از طرف دیگر عدم اصالت و مغایرت رقم موردنظر کشاورز باشد که پس از گذشت چند سال و صرف هزینه هنگفت مجبور به حذف درختان و کاشت مجدد گردد؛ لذا سامانه‌ی نهالیاب در راستای وظیفه ذاتی خود که اطمینان خاطر دادن به کشاورزان و باغداران محترم در راستای تأمین نهال بااصالت مثمر است، اقدام به ایجاد بستر ارائه و خریدوفروش نهال لیبل دار، مطابق با استاندارد و صددرصد مطمئن کرده است؛ لذا فقط تولیدکنندگانی که نهال گواهی شده با برچسب معتبر (شامل لیبل‌های آبی و سبز) دارند، می‌توانند در این سایت اقدام به ارائه و فروش نهال‌های خود نمایند و همچنین کشاورزان و باغداران می‌توانند بدون نگرانی اقدام به ثبت سفارش و خرید نهال کنند.


شاید به این مطلب احتیاج داشته باشید: لیبل یا شناسه نهال چیست؟


یکی از انواع نهال‌هایی که در این سایت عرضه می‌شود نهال درخت بادام است.

بادام درختی با نام علمی Amygdalus communis ، درختی است چند ساله با اندازه متوسط جز گیاهان دولپه ای، راسته گلسرخ سانان، تیره گلسرخیان و سرده پرونوس است. عمر اقتصادی این درخت بیشتر از 50 سال است. ارتفاع درخت بادام 4 تا 10 متر است و قطر آن نیز می‌تواند به بیش از 30 سانتیمتر برسد. این درخت با اکثر اقلیم‌های خاکی آبی و هوائی ایران سازگار است.

منشا بادام بومی ایران است. و از طریق ایران به اروپا منتقل شده است. دو نوع درخت بادام وجود دارد یک نوع دارای گل های صورتی بادام شیرین تولید می کند و نوع دیگر آن با گل های سفید بادام تلخ دارد.

تولید کنندگان نهال بادام این محصول را در ارقام مختلف از جمله آذر، شکوفه، ربیع، مامایی، شاهرود 18 یا جواهر(پاریل)، پویا، تونو (Tuono)، حریر، سوپرنوا  (Supernova)، شاهرودی دیرگل 7، شاهرودی دیرگل 8، شاهرود 13،  شکوفه  (AH3)، فرانیس (Francis)،  نازکه (منقا)، یلدا

در  نهالیاب ارائه کرده و هم اکنون خریدوفروش ارقام نهال بادام یکی از فعالیت‌های مهم این سایت می‌باشد.

همچنین امکان ارسال نهال توسط نهالستان‌ها به شهرهای مختلف کشور از جمله: تهران، کرج، مشهد ، اهواز، کرمان، یزد، همدان، تبریز، اصفهان، گیلان، گرگان، شیراز و تمام استانهای کشور از جمله کردستان، آذربایجان غربی و شرقی تا سیستان و بلوچستان و از خوزستان تا خراسان شمالی وجود دارد

وبسایت نهالیاب میزبان یکی از معتبرترین تولید کنندگان نهال کشور به نام شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان در مجموعه‌ی نهالستان‌های خود است که این شرکت با تولید چندین رقم نهال‌ پایه رویشی (کشت بافت) و از جمله نهال بادام در ارقام مختلف از پیشگامان تولید نهال اصلاح شده‌ی کشور و باعث افتخار ایران در این زمینه می‌باشد.

نویسنده این مقاله

آیا این مقاله مفید بوده است؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 لطفا نظرات و پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الناز

ممنون از شما سایت خوب

نسترن

عالی

کاربران ناشناس

امتیاز بینندگان:۵ ستاره ها